Pràctiques educatives virtuals al Llor

23/03/2020

Davant la situació d'excepcionalitat que estem vivint, el Llor ha posat a la disposició de l'alumnat una sèrie d'activitats i mesures acadèmiques virtuals per tal de seguir amb l'activitat educativa. Els equips docents d'Infantil, Primària, Secundària i Batxillerat continuen reunint-se a través d'eines com Hangouts o Google Meet per tal de garantir la continuació de l'activitat acadèmica.

En aquest article us expliquem detalladament quines pràctiques en línia proposen per a cada etapa educativa:

A l'Educació Infantil, l'equip docent anirà enviant regularment propostes d'activitats a les famílies dels nens i nenes de P3, P4 i P5 a través del correu de ClickEdu.

A l'Educació Primària han organitzat l'activitat educativa en funció de si els i les alumnes disposen de correu escolar o no. Com és el cas dels nois i noies de 1r a 3r de Primària els han enviat un correu amb les feines que els recomanen fer distribuïdes en un horari orientatiu per a les pròximes dues setmanes.

Per 4t, 5è i 6è de Primària han creat un Classroom especial, on els i les alumnes poden trobar les feines penjades, un horari orientatiu per a les dues pròximes setmanes i algunes recomanacions. Al llarg d’aquesta setmana enviarem a les famílies de 4t, 5è i 6è un comunicat amb l'horari de trobades virtuals per la setmana vinent.

A part de les feines enviades, han activat la plataforma Leobien per a tots els i les alumnes de Primària on podran realitzar exercicis de velocitat i comprensió lectora. També podran fer ús de l'accés a les activitats de matemàtiques penjades en el Didakids. A Clickedu trobaran penjats altres recursos educatius que l'equip docent considera interessant i que pot ser-li de valor.

Els nens i nenes de P5, i 1r i 2n de Cicle Inicial disposen d'una notícia específica amb enllaços a vídeos per practicar exercicis de logopèdia.

Durant aquesta setmana, les famílies han estat en contacte amb els tutors/es per resoldre dubtes, especialment les famílies dels més petits. Els grans es posen directament en contacte amb els seus mestres via mail o Classroom. Alguns tutors envien cada dia un missatge d'ànim als seus alumnes o els posen un repte diari. També estem creant carpetes al drive on els alumnes poden anar penjant diferents coses no relacionades amb la feina (vídeos, fotos, dibuixos...).

Al llarg d'aquesta setmana les famílies rebran els horaris per seguir treballant i practicant l'anglès, a través de les trobades virtuals de la Mia, l'auxiliar de llengua anglesa, amb grups reduïts d'alumnes de 4t, 5è i 6è per fer speaking, activities, i continuar la feina que porten fent al llarg del curs.

Després de reunir-se l'equip docent dels dos cicles de l'ESO i Batxillerat, les famílies han rebut un horari amb les diferents sessions d'atenció-classe que aniran fent al llarg d'aquestes setmanes.

A Batxillerat, com a l'ESO, hem fet un classroom de Google per cada classe on tot el professorat de totes les assignatures demanen i recomanen feines a l'alumnat.

A més a més, l'equip docent treballa en grup, gràcies a les trobades virtuals que permeten realitzar eines com Google Meet, Hangouts i d'altres eines, tant per aclarir dubtes, com per a introduir nous conceptes i per fer seguiments tutorials. Trobades que estan funcionant molt bé i sent de profit per organitzar i gestionar aquesta situació.

Els professors i professores estan acabant de retocar i cuadrar un horari, en què els nois i noies tindran tres trobades virtuals diàries amb els professors de les diferents matèries, per a fer-ne el seguiment. Les trobades seran segons horaris de grup i matèries.

A part d'aquestes mesures els i les alumnes poden estar en contacte amb els seus professors i professores via correu electrònic i a través de Google Meet. També per tal que els i les alumnes puguin mantenir el contacte i la comunicació amb els seus companys i companyes hem activat l'eina del xat per afavorir la comunicació entre ells.