Cuidem el nostre benestar en el desconfinament

05/06/2020

Poc a poc retornem a la realitat pre-pandèmia. Ara ja podem sortir a passejar, a jugar, veure els nostres familiars i amics i tornar a l’Escola, si així es desitja. Sens dubte, vivim un moment de canvis i adaptació en el camí cap a aquesta ‘nova normalitat’. Un procés que pot arribar a ser feixuc i un pèl difícil.

Arriben moments de canvi, on la desescalada fa de reorganitzar els espais i treballar amb el benestar de les persones. No només en l'àmbit físic i de la salut, també s'ha de tenir en compte l'aspecte psicològic i emocional.

Per aquesta raó, des del DOIP han preparat una sèrie de recomanacions psicològiques d'afrontament efectiu per tal de cuidar i mimar el nostre benestar emocional i mental durant i després del confinament.

A continuació us exposem unes pautes creades per la seu del COPC de Tarragona. Inicialment van ser creades en relació amb l'entorn laboral, però es pot fer ús en qualsevol moment de la desescalada.

Ens marquen una sèrie de normes útils, amb les quals s'han de tenir present la PSICOHIGIENE:

• Respectar els temps de descans

• Relativitzar els conflictes

• Importància del treball en equip

• Centrar-nos en l'aquí/ara

• Micro Parades de relaxació: 1 minut pot ser suficient

• Respiració tranquil·la i profunda per oxigenar i tranquil·litzar

• Sentit de l'humor

• Cuida la relació amb els altres