El Llor, escola seleccionada per representar l’Estat espanyol a Estrasburg

29/03/2019
Aquest mes ha estat especialment intens pel que fa a la nostra tasca com a escola ambaixadora del Parlament Europeu. Hem tingut el viatge d’un representant de l’escola a Brusel.les; ens ha visitat Horacio Díez, responsable del programa a l’Estat espanyol; i els nostres ambaixadors i ambaixadores han anat Estrasburg.

Durant la darrera setmana de març a la Fundació Llor hem tingut una agenda marcada per l’actualitat europea. El passat divendres, 22 de març, el coordinador d’alumnes de l’escola, l’Àngel Franco, va tenir l’oportunitat de reunir-se a Brussel.les amb altres docents de centres educatius que, com nosaltres, exerceixen d’ambaixadors del Parlament Europeu als seus respectius països. De l’Estat espanyol només van ser escollits cinc representants d’escoles ambaixadores. Amb tot, l’Àngel va poder compartir l’experiència del Llor amb els seus companys i les seves companyes, de nacionalitats diverses, alhora que prenia nota de les activitats que es duen a terme a altres centres i que aviat podrem posar en marxa també a la nostra escola.

Seguint amb la dinàmica europea, el dimarts 26 de març, ens va visitar l’Horacio Díez, el responsable a l’Estat espanyol del Programa d’Escoles Ambaixadores del Parlament Europeu. Els nostres ambaixadors i les nostres ambaixadores júnior, de 4t d’ESO, van mostrar-li tota la feina i les tasques que estan duent a terme per donar a conèixer, entre l’alumnat i les famílies, la importància i el treball del Parlament Europeu. Díez es va mostrar sorprès per l’esforç demostrat durant aquests anys -en fa més de 15 que participem al projecte Euroescola i 2 que som escola ambaixadora- i per la professionalitat amb la que els/les nostres alumnes han assumit el seu paper divulgador. Durant la jornada també ens va acompanyar l'Alba Martínez, regidora de Ciutat Educadora a Sant Boi.

Únics representats de l’Estat espanyol a Estrasburg

Per tancar aquesta setmana, de marcat caire internacional, els ambaixadors i les ambaixadores de la Fundació Llor han anat cap a Estrasburg, , com a únics convidats i representants de l’Estat espanyol al Parlament Europeu durant la sessió d’Euroescola. Hi havia un total de 26 escoles.

Allà, a banda de compartir espai i dinàmiques de grup amb altres companys i companyes de diferents països, han pogut fer una presentació, al mig de l’hemicicle, explicant com és el Llor i què tenim que ens fa especials. Han assenyalat que gaudeixen d’una educació plurilingüe, que els hi agrada treballar en equip, per projectes, i que s’identifiquen amb els valors de l’escola: cooperació, esforç i superació. També han destacat com és la vida a Sant Boi.

Després del seu discurs i d’escoltar el de la resta d’escoles, l’alumnat s’ha reunit en diverses comissions per representar i viure en primera persona l’experiència de ser parlamentaris i parlamentàries d’Europa.