Degustació de talent

25/02/2019

DEGUSTEM EL TALENT DELS MILLORS TREBALLS DE RECERCA DEL CURS 2018/2019

Davant més d’un centenar d’assistents es van presentar els treballs més destacats de la XLI Promoció de Batxillerat de la Fundació Llor.

El passat dilluns, 25 de febrer, els/les alumnes de 2n de Batxillerat de la Fundació Llor van presentar alguns dels millor Treballs de Recerca de la XLI Promoció. L’acte va tenir lloc a Can Masallera, davant d’una sala amb més d’un centenar d’assistents, entre companys i companyes d’altres cursos i les famílies, que esperaven gaudir d’una “degustació de talent”.

Es van presentar un total de 6 títols. Gairebé 500 hores de documentació, anàlisi i feina condensades en petits tasts de bona recerca. Durant dues hores, les autores i els autors dels treballs, van tenir l’oportunitat d’exposar-los i recollir el reconeixement del públic a una tasca que els ha ocupat més d’un any d’esforç i dedicació.

Els treballs que es van exposar van ser els següents:

1. 'Sense rumb' del Joan Solé i la Gemma Ferrer. Sota la tutoria d’en Sergi Borràs.
2. '21'st century women's'de la Marta Marín i l’Elisa García. Sota la tutoria d’en Mikel Martín.
3. 'Observació i mesura d'estels dobles'de l’Aïna Fernández. Sota la tutoria d’en Josep Peralba.
4. 'Recorda'de la Núria Orellana. Sota la tutoria d’en Lluís Vilajosana.
5. 'Coeducació: canviar el món' de la Mireia Royo, la Marina Zamora i la Mònica Santiaga. Sota la tutoria de l’Anna Balaguer.
6. 'El màrqueting com a motor de canvi'de l’Anna Roca i la Cèlia Egea. Sota la tutoria de l’Eli Garrabou.

Va ser una jornada per celebrar l’excel.lència d’una generació que trepitja fort, capaç d’observar el món amb mirada crítica i, alhora, comprensiva. Es tracta de joves que, conscients de la realitat que els envolta, parlen del present i del futur en clau de canvi. Coeducació, màrqueting social, feminisme, capacitat de superació, cooperació i esperit crític. Van ser alguns dels conceptes que es van despendre de les intervencions de les/els protagonistes.

En aquest sentit, el director de l’escola, Tomàs Cabello, va destacar que "per fer quelcom diferent i enriquidor, a vegades, hem de ser agosarats i agosarades". A més, l’alcaldessa de Sant Boi, Lluïsa Moret, va concloure l’acte apuntant que sentia “orgull com a santboiana alhora de comprovar que el futur de la nostra ciutat està en mans de joves que pensen amb sentit comú i en clau social i d'igualtat”.